Výuka cizích jazyků si žádá nový přístup
Současná doba upřednostňuje rychlost, efektivitu a ekonomičnost. Tyto faktory se
bohužel začínají pomalu, ale jistě projevovat také ve výuce. Pokud hovoříme o výuce
cizích jazyků vstupují tyto faktory velice znatelně do popředí a stávají se určitými kritérii. Dnešní doba, která je ve znamení globalizace, otevřenosti, volného přístupu a možností, stále více upřednostňuje aktivní potenciál lidí, snaží se motivovat, pobízet a měnit přístup k člověku samému. Po vstupu ČR do EU se obraz člověka v rámci integrované Evropy mění, nabízí mu nové a nové možnosti. Na tento fakt reaguje i současná výuka cizích jazyků, je patrný důraz na výuku a osvojení si stále více cizích jazyků. Právě reakcí na tuto skutečnost vznikají nové a nové koncepce, postupy a metody ve výuce. Mezi tímto přílivem nových idejí si začíná nacházet svoje místo i Sugestopedie. Metoda, jejíž název se pomalu, ale jistě začíná skloňovat takřka ve všech pádech; metoda, která zaručuje naučení se cizímu jazyku za 7 dní; metoda, která vyvolává nadšení, ale také naprostý nesouhlas. Na konci těchto názorů zůstávají v převaze kladné ohlasy účastníků sugestopedických kurzů; vychvalují si nový, aktivní
a zábavný přístup zprostředkování cizího jazyka; vyzdvihují elán a chuť do nových a nových hodin; těší se z toho, co už se naučili, a že dokáží velmi rychle a bez ostychu konverzovat v novém jazyce.